Friday, April 24, 2009

New Chief Monk (Ketua Sami Baru) - Phra Sumetho (Chao Boy)

Phra Sumetho (Chao Boy) sedang melakukan upacara 'Thawai Chi Won' untuk 2 orang 'devotees' di bawah pohon Bo (Bodhi Tree)

Gambar penuh khas untuk laman web http://watdevarajabanphot.blogspot.com/


Phra Sumetho (Chao Boy) telah dilantik dengan rasminya pada 27hb March 2009 sebagai Ketua Sami Wat Deva Raja Banphot oleh panel panitia pemilihan yang diwakili oleh Ketua2 sami berpangkat tinggi di Malaysia. Phra Sumetho(Chao Boy) telah menjadi sami selama 10 phansa dan merupakan anak tempatan Wat Deva Raja Banphot. Sebelum menjadi sami, Chao Boy telah melanjutkan pelajaran sehingga ke TAR College dalam bidang Diploma Perakaunan (Diploma in Accountancy). Beliau telah menjadi sami sebaik sahaja tamat pengajian dengan TAR College.

Beliau telah menjadi pembantu dan pemangku kepada Phra Khru Baidikar Kemiyo selama 10 tahun dan merupakan calon yang paling layak untuk diangkat sebagai Ketua Sami yang baru. Di harap semua penganut(devotees) agama Buddha akan memberi bantuan dan menyokong Chao Boy dalam usaha menguruskan hal ehwal Wat Deva Raja Banphot dan hal2 keagamaan semoga wat ini akan terus maju di masa akan datang.


Contact Point (Name Card) for Phra Sumetho (Chao Boy) as follows:-



Phra Sumetho (Chao Boy)
H/P : 016-5062092 & 017-5093406
Email : watdevarajabanphot@gmail.com
Website : watdevarajabanphot.blogspot.com
Address: 2615, Jalan Sekolah, Pondok Tanjung, 34010 Taiping, Perak, Malaysia

Akan datang..sila ikuti kata - kata aluan dari Phra Sumetho (Chao Boy) selaku ketua sami Wat Deva Raja Banphot di masa hadapan bila beliau ada kelapangan:-

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.